Over meningen en spionnen

Veel meningen geef ik hier niet. Ik ben niet goed in argumenteren, kan niet zo goed onderbouwde opinies formuleren. Ik wijt dat aan mijn chaotische geest en middelmatige intelligentie. Bovendien vind ik een blog met meningen iets anders dan een blog met luchtige levensverslaggeving. Ik hoop dat – met mijn eigen besognes mee te delen aan de wereld – dat er anderen zich erin kunnen herkennen en dat we allemaal dus een beetje minder alleen moeten zijn. Er zijn nog mensen die de worsteling met hun kinderen soms verliezen, die het stof en de kruimels in hun huis als standaardmeubilair beginnen beschouwen. Delen en herkennen dus.

Er zijn mensen die het internet wél als een kadertje rond hun mening gebruiken. Zij kunnen in een vluchtige nevel van scherpe internetwoorden het stof laten opwaaien in plaats van het te laten liggen. Er komen dan voor- en tegenstanders. Soms een hele polemiek in de reacties, soms zelfs een beetje ruzie. Want iedereen heeft meningen. En iedereen wil die uiten. Hoe bouder de uitspraken, hoe feller de tegenstand. Of de instemming. En dan kan je maar geen gebrekkige argumentatie opgezet hebben.
Ik ben blij dat anderen het doen. En vaak genoeg vertolken ze ook mijn mening. Waarvoor dank.

Het dagelijks leven slorpt me al voldoende op. En ik hou ook wel van de simpliciteit van mijn dagelijks leven. De wereld vervat in een huishouden. Ik heb hier in huis alle verontwaardiging, ontroering, blijdschap die perfect in mijn hart past. Soms kan er niet veel anders meer bij…

Bijvoorbeeld:

Tadeusz: Mama, later voor werk ga ik pion worden!
ikke: Pion?
Tadeusz: Ja, dan maak ik geheime foto’s!
ikke: aah, sssspion!
Tadeusz: Ja, dan lopen jullie in het bos en dan maak ik foto’s die ik alleen aan jullie laat zien. *samenzweerderig lachje*

Of:

Tadeusz: Boris, nu moet jij eventjes omdraaien.
Boris: Waarom?
Tadeusz: Ik ga onder de deken zitten en roep dan heel hard ‘boe’! En dan gaan we hard lachen. Oké?
Boris: Oké!!

Meer moet dat voor mij soms niet zijn…

IMG_4781

11 gedachtes over “Over meningen en spionnen

  1. Leuk! Wat kunnen ze toch prachtige dingen denken, en dan ook zeggen, he?🙂 (Ik dacht alleen zomaar dat dat robotje aan het plassen was. Is dat een rare kronkel van mijn hoofd? Ik zal het eens na laten kijken, zorgwekkend….)

  2. Leuke foto. Echt zalig. Een klavertje vier in een speelgoedrobothand.
    Ik hou iets meer van vanalles ewa, dus ook van een blogje met een mening af en toe. Maar ik heb wel afgeleerd om virtueel in discussie te gaan. Elkeen heeft recht op zijn mening.

  3. Dat is het mooie aan blogland: zoveel blogs, zoveel meningen, zoveel dagelijkse ervaringen. Dan geniet je des te meer van die ongelofelijk grappige maar op hun manier ook wijze kinderredenering. Heb al spijt dat ik dat allemaal niet bijgehouden heb toen mijn kids klein waren.. Geniet ervan..

Geef een reactie

