En de hoofdact was….

Wat was ik blij dat de vakantie voorbij was.
In ons ongestructureerd leven, met onregelmatig werk en chaotische geesten, geeft de school een aantal voordelen. Die er in de vakanties dus niet zijn. Tijdens de schoolweken kan ik rustig naar de supermarkt. Zonder dat mijn kar omver getrokken wordt door twee vikingen in een veldslag. Dan kan er ’s morgens een kop koffie gedronken worden zonder dat mijn oren eraf vallen.
En als het dan weekend is, dan ben ik een betere moeder.
We plannen dingen, voeren die uit, en kunnen tijd aan elkaar besteden. In vakanties zitten we gewoon vaak teveel op elkaars lip.

Gisteren gingen we met de trein naar Brussel.
De treinreis was de uitstap. De hoofdact van de dag. Waar we naartoe gingen dat was eigenlijk wat bijkomstig.
Het Museum to Scale in het Museum voor Schone Kunsten bleek echter nog een toppie keuze te zijn. (Nog tot februari)

Kunstenaars die museumkamers op schaal vrij mogen vullen, dat gaf een overzichtelijk aangenaam resultaat. De kinderen konden veel zien op korte tijd en moesten niet teveel
afstand afleggen. En we hebben nu ook weer een knutselplan: met vier schoendozen gaan we alle vier onze eigen versie proberen te maken. Een projectje voor als het volgend weekend regent!

———————————–

Hier was meneer Tadeusz al een beetje moe, en hij had geen zin in oude schilderijen. Ik heb geprobeerd hem het verschil tussen oude en moderne kunst uit te leggen. Ik denk dat hij vooral heeft onthouden dat er rond oude kunst altijd gouden kadertjes hangen en dat er vaak mensen opstaan.
IMG_2050

Ze vonden het wel een goed huis, dat museum. Ze vonden dat we het maar moesten kopen om in te gaan wonen.
IMG_2040

Content kind.
IMG_2023

Museum to Scale. Allemaal doosjes op schaal 1 op 7.
IMG_2037

IMG_2035

IMG_2029

Maar de treinreis was toch nog het leukst:
Van bij het vertrek:
IMG_2008

Tot op de terugweg. Alhoewel dat daar even een klein dipje was.
IMG_2090

Maar niet getreurd, met Boris is het altijd plezant. Zeker als hij er al wat dronken uit begint te zien van vermoeidheid:
IMG_2093

En het bleef fun, die trein… Een tikje luidruchtig soms, maar met het oog op maandag, kon ik dat nog aan…
IMG_2102

IMG_2105

IMG_2107

Ik wil me trouwens nog even verontschuldigen. Ik ben maar weinig in blogland, en ik steek minder tijd in de blogstukjes. Normaal gezien zou dat binnenkort weer wat moeten beteren. Als er een paar zorgen uit de weg geruimd zijn. Dat zou toch niet te lang meer mogen duren…

4 gedachtes over “En de hoofdact was….

  1. Leuk, dat ‘schoenendozenconcept’ van het museum! En wat betreft je blogposts… Neem de tijd om je zorgen uit de weg te ruimen en dan komt het vast vanzelf goed! En ondertussen wachten wij geduldig af 🙂 Sterkte!

Geef een reactie

