De voordelen van een hoekstoep

Sinds kort hebben wij een hoek. Een hoekhuis met een stukje hoekstoep, zeg maar.
Bij gebrek aan tuin is het een beetje onze ‘buiten’. Als we nu naar ‘buiten’ willen, kan dat dus gewoon op den dorpel.

Om het beeld dat mijn kinderen van hun moeder hebben een beetje bij te sturen heb ik ze vandaag aan het werk gezet op onze dorpel. Nu moet ik een paar feiten over mezelf bekennen: ik ben
a) nogal chaotisch van aard,
b) in feite niet zo handig,
c) regelmatig te laat, of nipt op tijd en
d) helemaal niet zo’n geduldig type.
Omdat mijn kinderen dat dus niet per se nu al allemaal moeten weten, leek het mij een prachtig moment om al te beginnen aan onze kerstboom. Alleeja, onze ‘maakboom‘.
Ruim op tijd, het geeft blijk van organisatie en planning en ik kan nadien met de pluimen gaan lopen van het prachtige werk dat zij geleverd hebben. We hebben bovendien een goedkope ecologische boom voor december. Ze zijn weer een halve dag bezig. Zij hebben een mooi – doch niet helemaal correct – beeld van hun moeder, dat mogelijks nog wel een paar jaar standhoud. Kortom: Win win voor iedereen!

Het beeld dat ik van de activiteit had klopte alleen niet zo met de werkelijkheid… Die zaten dus niet stil en braaf te schilderen terwijl ik andere dingen kon doen. Nee, ze vochten voor plankjes, schilderden hun schoenen parelmoer zilver, eisten voortdurend verf bij, gooiden het water om, rolden door de verf en smeerden de verf op de auto. Het idee dat ze een geduldige moeder hebben zal helaas niet zo lang standhouden, vrees ik.
En wat het eindresultaat zal worden, dat is nog even af te wachten, maar de jongens hebben alleszins een mooie aanzet gegeven…

IMG_3406

IMG_3408

IMG_3414

IMG_3415

Om de zenuwinzinking te counteren die het knutselwerk met zich mee dreigde te brengen heb ik mij in de mate van het mogelijke beziggehouden met het van de hand doen van het naaitafeltje dat hier in de kelder achtergelaten was door de vorige eigenaars. Niet dat het op tweedehands.be veel zal opbrengen, maar het blijft iets geweldigs…
En het leidde me toch even af van de twee schavuiten die tegen dan met verf in hun haar met stokken door de straat liepen brullen…

IMG_3431

IMG_3421

IMG_3429

IMG_3433

IMG_3419

IMG_3425

IMG_3436

7 gedachtes over “De voordelen van een hoekstoep

  1. Ha ha, hier wordt t ook n plankjes boom v t jaar, zoveel plankjes na een verbouwing… Eerst moet de houten sint zn werk ng doen x ziet er goed uit… Geduld verliezen hoort bij t moederen vrees ik… X

  2. Hallo Ysabje,

    Mooi geschreven, alweer. Ik zou het graag kopen dat naaitafeltje, kan dat nog? Maar ik ben nu ook niet zo veel in Antwerpen, Moet het dringend uit de weg? Of kan het wachten tot de kerstvakantie? Ik kan uiteraard al het bedrag storten.

  3. “Het beeld dat ik van de activiteit had klopte alleen niet zo met de werkelijkheid… Die zaten dus niet stil en braaf te schilderen terwijl ik andere dingen kon doen”

    Nagel op de kop en mijn struikelblok, elke keer weer.

  4. Mooie foto’s, mooie kindjes, leuke bezigheden :)! Als ze onze boom ook willen maken: welkom. Ik ben namelijk helemaal niet creatief, en nog minder geduldig en knutselachtig.

Geef een reactie

