Ode aan het geklungel

Struikelend baan ik mij een weg door het leven.
Bang om niet graag gezien te worden.
Bang om een slechte moeder te zijn.
Bang om financieel niet rond te komen.
Stommigheden die er uit mijn mond rollen.

Een van de dingen die ik in mijn blogstilte geleerd heb is: Als ik niet blog, dan blijft er teveel prut rondbazelen in mijn hoofd, zonder dat het wegkan.
Als ik mijn geklungel in het leven mag delen hier op de blog, mijn angsten en mijn twijfels, dan lijkt het allemaal minder erg.

Allemaal wat meer durven zeggen hoe bang we soms zijn, hoe dwaas we soms doen, hoe onperfect we zijn, en de wereld wordt een leukere plek.
Beschouw mijn terugkeer in blogland dus maar als een ode aan het geklungel, een noodzaak om de schijn te laten varen en weer wat stof te happen. Want, frankly, ik ben gelukkiger dan.

Om dat te illustreren toon ik graag het korte filmpje van mijn jongste zoon. Door naar zijn geklungel te kijken, besef ik pas echt wat voor een geweldig boogschieter hij is…

Blij om terug te zijn!
IMG_7177

19 gedachtes over “Ode aan het geklungel

  1. Ik denk dat ik het al klungelend over bergen en door dalen gebracht heb tot wie ik nu ben. Zijnde een vrouw die goed weet wat ze wil, weet wat ze waard is en met beide voeten op de grond het leven laat zijn wat het is.

  2. Net daarom keek ik uit naar die postjes van jou – in combinatie met een zalige schrijfstijl. Blij dat ik volhield om elke week een kijkje te nemen😉

  3. Hihi, ’t was eigenlijk wel grappig maar bravo voor zijn volharding!

    Super dat je terug bent… tss al die naaiblogs die ik volg, met al die perfecte moeders die op een weekend een hele kleerkast bijéén naaien voor hun kroost, lees ik toch ook graag de verhalen van een klungelende moeder. We are not a dying breed 😉.

    • Ik ben zoooo blij dat je terug bent. En ik waardeer het zo erg dat je niet perfect bent… zo herkenbaar, het geklungel… zo deugddoend… En hoe geweldig is je oudste zoon toch… zalig. Ik ben gewoon kei blij dat je terug bent, echt.

  4. Ik ben altijd blij om authentieke blogposts te lezen…niet gepolijst, geen valse facades, maar met ruimte met geklungel, want die zijn zo herkenbaar! Dus ik ben blij met jouw ode aan het geklungel en dan klungelen we als lezers lekker me in onze eigen hoekjes.

Geef een reactie

