Pljoesjkin

De voornaamste reden van mijn zwijgen hier is dat ik mij het afgelopen jaar heb bezig gehouden met het openen van een zaak.
Sinds 2 april is het dan ook een feit:
Pljoesjkin is er!
Veel stof, veel gerommel, kopzorgen. Maar we zijn er wel geraakt.

De naam Pljoesjkin komt uit het boek Dode Zielen van Gogol. Daarin is Pljoesjkin een personage dat dwangmatig en verwoed verzamelt. Ik heb dat jaren gedaan. Schoon dingen verzameld. Ben blij dat er nu weer wat schot in de zaak komt. Wat ademruimte…

Ik ben zot van schoon dingen. Authentieke dingen. En dat is dan ook wat wij willen verkopen. Spullen die een leven hebben. Spullen met een ‘hoek af’. Zo heb ik het graag. Tegenwoordig moet alles altijd zo glad, zo perfect zijn. Ik vind dat vaak wat griezelig. Ik ben niet perfect. Ik wil dat niet zijn. Van mij is ook een hoek af… En zo wil ik mijn spullen ook.
Onze spullen zijn een soort reizigers. Ze reizen door de tijd en ruimte. Wij zijn maar een rangeerstation, en het is een eer dat ze bij ons even willen stoppen…

Nu maar hopen dat de winkel wat blijft draaien!

Winkel3

IMG_6443

IMG_6454

IMG_6382
Pljoesjkin

Boomgaardstraat 260

2600 Berchem 

0498720660

10 gedachtes over “Pljoesjkin

Geef een reactie

