Zo’n week

Niet mijn meest geweldige week.
Zo’n week dat je jezelf per ongeluk in de spiegel ziet en je denkt ‘eikes…’
Zo’n week dat je jezelf dingen hoort zeggen waarvan je denkt: ‘Ohnee, waarom?’
Een dag met schijnbaar onoplosbare problemen. Een dag met te weinig uren en overboekingen.
Een dag met conflict. Over niks. En toch zo fundamenteel.
Een dag vol WTF’s.
Een megamisverstandendag.
Een nacht zonder slaap. En nog een.
Etmalen vol snot en ademnood. En koppijn.
Veel snoepen omdat je vindt dat je teveel snoept.
Zo’n week dat je onder een steen wil kruipen.
Zo’n week dus.

Zelfmedelijden is een killer. Ik haat zelfmedelijden. Het lost nooit iets op, het maakt blind voor al wat goed is, het vloert waardigheid.
Een vriend van me zegt dat iedereen drie dagen per jaar recht heeft op zelfmedelijden. En dan moet je eroverheen.
Ik heb die van mij opgebruikt nu.🙂

En daarom een paar instagrammetjes. Want het kan altijd nog erger. Er zijn figuren die na een glansrijke carrière serieus aan lager wal geraken:
0c5aeed6874511e2871d22000a1f92db_7

Sommigen moeten in redelijk krappe behuizing samenhokken met een heel grote familie:
kakkerlakken

Ik had het geluk alleen maar voorbijgestoken te worden door een. Voor hetzelfde geld had de draak mij gewoon verorberd:
draak

En zelfs in donkere dagen gebeuren er soms heel schoon dingen. Zo werd ik een soort tante van een wonderbaarlijke nieuwe wereldburger. Welkom Ramses:
ramses

Zo trok ik op een avond een kopietje van Tadeusz:
tadeuszdubbel

En had hij de dag nadien, zonder enige hulp van een volwassene, en zonder dat ik het wist, hetzelfde gedaan met zijn kleine broertje (ja, de foto kon beter). Da’s toch gewoon keischattig…:
foto

sterrenopvloer

9 gedachtes over “Zo’n week

  1. Wat vervelend dat het zo’n week was, maar wel heel fijn dat het heel herkenbaar is voor mij, en dat is voor jou dan weer een troost, je bent niet de enige hierin, haha! Leuke blog heb je trouwens!

  2. Dus als ik mijn zelfmedelijden opgebruik de eerste dagen van het jaar … Moet ik aan denken volgend jaar🙂
    Het kan nu dus alleen maar beter gaan moet je maar denken ! En als dat niet direct lukt, steek het dan op het weer.

  3. Braingym! Mindfullness! Yoga!
    Of zuipen met de vriendinnen wil ook wel eens helpen.
    Eeeey, wij hebben ook een Ramses in de familie en de kinderen vragen altijd achter Moses of een of ander bijbels figuur. Die kunnen dat niet onthouden.

  4. Pingback: De week in losse flodders | Annelyse

Geef een reactie

