Rijke kinderen

Sinds ik terug werk zijn wij een vierkoppig tweeverdienersgezin. Dat is soms rondvliegen aan duizelingwekkende snelheden, maar vaak ook gewoon genieten van de verworven rijkdom:

Toen ik Tadeusz vrijdag van school ging halen moest hij nog even rondklossen op zijn emmertjes voor hij mee wilde gaan. Heerlijk toch, als twee plastieken emmertjes een avontuur worden. En in die emmertjes zitten zeeën van tijd.

Thuis moest er dringend nog eens een toren gebouwd. De sterretjes zijn dan een erezaak. Mij doet het een beetje aan een toren van Stalin denken. Die bouwde ze ook graag hoog en met sterren erop.

Op zondag was het feest bij vrienden. Koen was jarig. Het feest werd door de kindjes geheel ingepalmd. Ik zag de volwassenen weer op handen en knieën door het huis kruipen. Iemand had indianenpluimen op het hoofd. Tsjoeketsjoeke tuut tuut riep mijn lief.
Dat soort dingen gebeurden vroeger precies alleen op zatte feestjes. Nu is het het nuchterste deel van mijn rijkdom…

De emmertjes tijd:

De toren van Stalin:

De airshow bij jarige Koen:

Plezier in ieder hoekje:

9 gedachtes over “Rijke kinderen

  1. Ja, heerlijk hé? Als ik had geweten dat kinderen je de mogelijkheid geven om onnozel en zot te doen mét een reden, ik was tien jaar eerder aan kinderen begonnen. Hoewel, dat zou dan wel met het verkeerde lief geweest zijn 🙂
    Maar toch, hoe heerlijk is het, dat je gek mag doen en dat niemand je raar aankijkt, want “ze heeft een kindje bij”. Dat ik dat net zo goed zonder kindje deed, zingend over straat lopen bijvoorbeeld, daar zwijgen we stilletjes over 🙂

  2. Zoals oude mannetjes een hond nemen om ’s avond nog een ommetje door het park te kunnen maken zonder voor potloodventer te worden aangezien, zo heb ik kinderen genomen om weer mijn voeten in de zandbak te kunnen ingraven, op straat mijn ninja-moves te oefenen en op de kop aan de rekstok te hangen (en een excuus te hebben om juist niet naar feestjes te hoeven).

Geef een reactie

