Fluisterend beeld

In sommige huizen leven de voorwerpen. Dan lijkt het net of ze vertellen allemaal hun verhaaltjes tegen me. Ze hebben een leven dat verder gaat dan dat van banale nieuwe of mooi opgepoetste spullen. In sommige huizen wil ik foto’s maken. Om het gefluister van die voorwerpen in beeld te brengen.
Natuurlijk doe je dat niet zomaar. Iemand z’n interieur in beeld brengen is een stukje van z’n ziel stelen. Toch als het over iemand gaat die een sprekend interieur heeft. Ik vind het bovendien ook erg moeilijk. Meestal hoor ik op de foto het verhaal niet meer. Dat komt omdat ik het nog niet zo goed kan. Misschien lukt het me ooit wel. Misschien moet ik er eens werk van maken. Mijn plannen tot uitvoer brengen. Ook eens luisteren naar het gefluister van mijn voornemens dus…

IMG_3533-1-border

6 gedachtes over “Fluisterend beeld

  1. Zoiets is inderdaad heel moeilijk. Misschien is het simpeler als je in het begin het verhaal verteld van dat fluisterend interieur in meerdere beelden dan onmiddellijk te starten met één enkel beeld.

Geef een reactie

