Kazoo vol Moed en met Volharding

Mijn collega Elke had me gevraagd of ik de foto’s wilde verzorgen op haar trouw. Aangezien ik een bleu’ke ben in de fotografie vond ik die verantwoordelijkheid veel te heftig en daarom had ik ‘nee’ geantwoord. Maar Elke is heeft een onweerstaanbare charme en al gauw zwichtte ik toch.
Omdat ze beloofden niet al te veel van mij te verwachten nam ik de uitdaging aan en werkte ik me gisteren vinnig in het zweet. Wat een moeilijke taak! Zenuwachtig van hier naar daar hollen, en lenzen wisselen. Deel uitmaken van een familiefeest bij een familie die niet van mij is. Assertief zijn en toch ook onzichtbaar. Alles moeten zien en zonder technische kennis toch nadenken over lichtinval, sluitertijd, diafragma. Het was een loodzware dag. Mijn respect voor trouwfotografen is gisteren gestegen…

In de loop van de dag maakte ik kennis met de kazoofanfare ‘Moed en Volharding’ waar de bruidegom normaal gezien ook in speelt. Wat een mooie fotogenieke bende en wat een ambiance. Ik ben een fan sinds gisteren…

De trouwfoto’s hou ik nog wat achterwege, maar de fanfare die zag ik ook al bij Tim de Weerdt, dus dat kon al wel, vond ik…
IMG_8915-4-border

IMG_7865-2-border

IMG_7797-1-border

22 gedachtes over “Kazoo vol Moed en met Volharding

  1. Proficiat met je eerste trouwreportage.
    Deze foto’s zien er alvast veelbelovend uit. Vooral die tweede is super.

    Ik heb voorlopig nog maar één trouweportage gedaan en wat mij het meeste zorgen baarde, waren de onvoorziene omstandigheden:
    – lekke band
    – camera, geheugenkaart, lens, flitser… die het begeeft
    – een been breken de avond ervoor

    Bij mijn eerste trouwreportage dacht ik zelfs ‘wat als er een glas uit mijn bril valt’. Dat kan gebeuren natuurlijk, weliswaar slechts enkele keren in een mensenleven edoch, ik had toch een reservebril mee.
    Net als reservecamera’s, lenzen, flitsers…
    Pff, rustig is anders maar uiteindelijk heeft het me wel veel voldoening gegeven, dat zal bij jou wel niet anders zijn, veronderstel ik.
    Ik kijk alvast uit naar je andere foto’s.

  2. Hahahahaha. Je weet nooit wat ik uitgerekend dit weekend tegen moose zei : Als wij ooit trouwen, wil ik aan ysabje lief vragen of zij… want ik vind die haar foto’s altijd zo speciaal.
    Sorry hoor!

    • ik heb geen opleiding als fotografe. Ik knoei erop los. Ik heb wel al eens iets horen waaien over diafragma, sluitertijden enz, maar in feite doe ik maar heel erg alsof 😉

  3. Jij denkt altijd dat je maar heel erg alsof doet, maar dan word je plots toch te goed om “alsof” door het leven te gaan en tja…

Geef een reactie

